«Dragă şcoală, de ce faci asta? Copiii noştri nu numai că nu au copilărie, dar se şi îmbolnăvesc»

Loading...

După experiența trăită alături de fiica sa, elevă în clasa a V-a, un medic neurolog, Mihaela Pungan, din Târgu Jiu, a simțit nevoia să atragă atenția asupra modului în care sistemul de învățământ din România poate afecta sănătatea copiilor pe care îi educă. .

Neurologul susţine că temele şi solicitările profesorilor au devenit sufocante pentru fiica sa, și că nici măcar în weekend nu le rămâne timp să-l petreacă împreună:

”Sunt indignata şi, pe de altă parte, tristă!

Fetiţa mea, în clasa a V-a, se trezeşte dimineaţa şi plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. În restul timpului este la şcoală. Îmi povesteşte că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaştere pe copiii care fac meditaţii la acele materii, întreabă la modul general dacă se cunosc acele noţiuni şi dacă se răspunde (evident de cei de care ştiu că da) trec mai departe.

Loading...

Şi ea face meditatii la două materii, de la 6-7 seara şi primeşte teme în plus şi acolo… la câte meditaţii să meargă?! La sfârşitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreună pentru ca au teme….

Am intrebat-o: «Andreea cum te simţi?» Îmi răspunde mereu: «Stresată». Am făcut câteva analize şi ce credeţi ATPO este peste limită (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută în modulare a stresului). Aşadar ceea ce simte produce modificări organice.

Am consultat o fetiţă de clasa a III-a cu tic distonic al capului (mişca sărăcuţa în toate părţile cu capul) din cauza că doamna ţipă la ei şi nu ştie să-şi facă temele singurică. Părinţii muncesc în schimburi.

Dragă şcoală, de ce faci asta? Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc! Îi invit pe colegii psihiatri, psihologi şi nu numai să comenteze!”, scrie Mihaela Pungan,

Mihaela Pungan susţine că probeleme trebuie dezbătute și invită toţi factorii implicați să discute pentru a se găsi soluţii.

”A identifica şi rezolva probleme nu înseamnă a căuta vinovaţi! Dacă acceptăm această paradigma este adevărat că de vină suntem cu toţii. Există un curent /o moda în învăţământ (dincolo de norme), iar noi părinţii o acceptăm, până când ne ajunge «cuţitul la os».

Sigur, sunt de acord şi cu opinia că problema trebuie discutată la clasa, la şcoală, inspectorat şi minister. Dar pe de altă parte trebuie dezbătută şi public pentru a-i afla anvergura şi opinia tuturor celor implicati.

Menţionez că nu doresc să «mă răcoresc» în public, ci doar să semnalez probleme generale în sistemul românesc de învăţământ, pe care, dacă le dezbatem împreună, părinţi, profesori, medici, poate găsim soluţii!“

Mihaela Pungan susţine că există tot felul de norme cu privire la o metodologie, care are în vedere respectatea regulilor de sănătate, nu se ţine cont de acestea:

”Cu toate că există norme de igienă muncii şi a învăţatului, acestea nu sunt aplicate. Conceptul de minte sănătoasă în corp sănătos este desuet.

Andreea stă, în medie, 10-12 ore pe scaun zilnic şi la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusă/ luată zilnic de la şcoală. În clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulţumesc doamnei învăţătoare, care a avut măsură în toate .

Plecând de la cazul meu particular, sper ca realizaţi că nu aştept să-mi rezolve Facebook problema şi o voi rezolva individual. Ce se va întâmpla cu ceilalţi copii?

Într-o societate sănătoasă, oamenii se unesc în asociaţii cu valori comune pentru care lupta, dezbat civilizat. Acest spaţiu public nu este un loc unde să arătăm doar ce frumoşi suntem, pe unde ne plimbăm şi ce posedăm. Este un loc şi o ocazie să discutăm şi lucruri serioase, care ne privesc pe mulţi dintre noi“, a scris medicul neurolog.

Loading...